Morehshin Allahyari
The Laughing Snake
2019
Not on view
Date
2019
Classification
Digital Art
Medium
Installation with 3D-printed plastic sculpture, mirrored room, and interactive hypertextual narrative
Dimensions
Dimensions variable
Accession number
2021.82
Edition
1/3 | 2APs
Credit line
Whitney Museum of American Art, New York; purchase, with funds from the Digital Art Committee
Rights and reproductions
© Morehshin Allahyari
API
artworks/64906
Audio
-
Descripción verbal: Introducción
In Refigured (Spanish)
0:00
Descripción verbal: Introducción
0:00
Narrador: Entrando por la puerta de la calle Gansevoort que da al lobby del Museo y moviéndose hacia la derecha, hay un corredor de 2.6 metros de ancho y 5.2 metros de largo que conduce a una pequeña galería. La galería del lobby es gratuita, no se requiere boleto. Esta exposición se titula Refigurado, curada por Christiane Paul, y es una mezcla de arte digital escultórico y en pantalla.
En el pasillo de la izquierda, hay gráficos de introducción para la exposición en inglés y español. Al final del corredor hay dos puertas dobles de vidrio que conducen a una pequeña galería con paredes pintadas de gris, una alfombra oscura y una iluminación tenue. Una gran cortina en el centro, a la derecha de la entrada, se divide la parte delantera y trasera de la galería.
Cerca de la pared izquierda de la galería hay tres grandes pantallas LED redondas escalonadas que muestran secciones de la animación Las fauces de de Rachel Rossin. Hay un monitor más grande montado en la pared trasera que muestra la animación completa, así como un iPad que los visitantes pueden usar para ver el elemento de Realidad Aumentada de esa obra de arte.
A la izquierda de la cortina hay una proyección de video de gran formato con tres monitores de TV horizontales integrados y un banco al frente para que la audiencia se siente a verlo. Esta obra se titula estoy aquí para aprender así que :)))))) de Zach Blas y Jemima Wyman y tiene una descripción verbal extendida en la guía móvil.
A la derecha de la cortina al frente hay tres obras de arte. La primera se titula Madre de todos los demos III de American Artist. Hay puntales de 76 centímetros alrededor del objeto, que mide aproximadamente 1.3 metros de ancho, 73 centímetros de profundidad y 1.5 metros de alto. Esta obra tiene una Descripción Verbal extendida en la guía móvil. La siguiente obra en el extremo derecho de la galería está rodeada por una serie de paneles espejados que forman una instalación en forma de L titulada La serpiente que ríe de Moreshin Allahyari. Incrustado en uno de los paneles de espejo hay un monitor de pantalla táctil para que los visitantes puedan interactuar con una narrativa en línea que mezcla historias personales e imaginarias. En la esquina hay una escultura con forma de serpiente suspendida del techo, que representa la figura del genio de la mitología árabe que es el personaje principal de la narrativa en línea. Volviendo hacia la cortina que separa la galería hay una serie de obras de Auria Harvey. Sobre una gran plataforma ovalada de unos 4 centímetros de altura se encuentra un pedestal con un objeto escultórico titulado Ox, apoteosis que representa a tres personajes, siendo el principal un buey. Reflejando ese objeto hay un modelo digital de la escultura, titulado Ox, apoteosis, en un monitor que cuelga del techo. En primer plano de esos dos objetos, frente al pedestal, hay una pantalla curva que muestra un entorno virtual titulado SITE1 que cuenta la historia de origen de los personajes escultóricos. Fuera de la plataforma, hay otro pedestal vacío separado con un iPad conectado que permite a los visitantes ver la versión de Realidad Aumentada de Ox, apoteosis y caminar alrededor del pedestal para interactuar con él en el espacio.
-
0:00
Verbal Description: Introduction
0:00
Narrator: Entering on the Gansevoort Street Lobby entrance to the Museum and moving to the right, there is an 8 and a half feet wide and 17 feet long corridor leading up to a small gallery. The Lobby Gallery is always free, no ticket required. This exhibition is titled Refigured, curated by Christiane Paul, and is a mix of sculptural and screen-based digital artwork.
In the corridor on the left, there are intro graphics for the exhibition in English and Spanish. At the end of the corridor are two glass double-doors that lead to a small gallery with gray painted walls, a dark carpet, and somewhat low lighting. A large curtain in the center, to the right of the entrance, divides the front and back of the gallery.
Close to the left wall of the gallery there are three large staggered round LED screens showing sections of the animation The Maw Of by Rachel Rossin. There is one more large monitor mounted to the back wall that shows the complete animation, as well as an iPad that visitors can use to view the Augmented Reality aspect of that artwork.
To the left of the curtain is a large-scale video projection with three embedded horizontal TV monitors and a bench in front for audience viewing. This work is titled im here to learn so :)))))) by Zach Blas and Jemima Wyman and has an extended Verbal Description on the mobile guide.
To the right of the curtain in the front are three artworks. The first artwork is titled Mother of All Demos III by American Artist. There are stanchions about 30 inches around the object, which measures approximately 50 inches wide, 29 and a half inches deep, and 59 inches high. This work has an extended Verbal Description on the mobile guide. The next artwork in the far right corner of the gallery is surrounded by a series of mirrored panels forming an L-shaped installation titled The Laughing Snake by Moreshin Allahyari. Embedded in one of the mirror panels is a touch screen monitor so that visitors can interact with an online narrative that mixes personal and imagined stories. In the corner is a snake-like sculpture suspended from the ceiling, representing a jinn figure from Arabian mythology that is the main character in the online narrative. Moving back towards the curtain separating the gallery is a series of artworks by Auria Harvey. On a large oval platform about 4 inches high is a pedestal with a sculptural object titled Ox, apotheosis representing three characters, with the main one resembling an ox. Mirroring that object is a digital model of the sculpture, titled Ox, apotheosis, on a monitor hanging from the ceiling. In the foreground of those two objects, in front of the pedestal, is a curved screen showing a virtual environment titled SITE1 that tells the origin story of the sculptural characters. Off of the platform, there is another separate empty pedestal with an ipad connected to it that allows visitors to see the Augmented Reality version of Ox, apotheosis and walk around the pedestal to engage with it in space.