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Meet the Director

About the Whitney

As the preeminent institution devoted to the art of the United States, the Whitney Museum of American Art presents the full range of twentieth-century and contemporary American art, with a special focus on works by living artists. The Whitney is dedicated to collecting, preserving, interpreting, and exhibiting American art, and its collection—arguably the finest holdings of twentieth-century American art in the world—is the Museum's key resource. The Museum's flagship exhibition, the Biennial, is the country's leading survey of the most recent developments in American art.

Innovation has been a hallmark of the Whitney since its beginnings. It was the first museum dedicated to the work of living American artists and the first New York museum to present a major exhibition of a video artist (Nam June Paik, in 1982). Such important figures as Jasper Johns, Jay DeFeo, Glenn Ligon, Cindy Sherman, and Paul Thek were given their first comprehensive museum surveys at the Whitney. The Museum has consistently purchased works within the year they were created, often well before the artists who created them became broadly recognized.

Designed by architect Renzo Piano and situated between the High Line and the Hudson River, the Whitney's current building vastly increases the Museum’s exhibition and programming space, providing the most expansive view ever of its unsurpassed collection of modern and contemporary American art.

2019 Biennial
Floor 3

Solo en Inglès

"Este es un panorama de la creación artística contemporánea en los Estados Unidos hoy en día." —Jane Panetta, Whitney Biennial co-curador

Escucha a los artistas y curadores sobre trabajos en la exhibición.

Curran Hatleberg

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A red Camaro suspended on top of two garbage dumps in a wooded area.

Curran Hatleberg: El azar es la metodología que domina mi práctica.

Narrator: Curran Hatleberg habla sobre las fotografías expuestas.

Curran Hatleberg: Cuando emprendo el viaje, realmente no sé a dónde voy, en el sentido de que me subo al auto y conduzco, siguiendo mi intuición en lugar de mi intención. Así que conduzco, cosa que a veces parece no tener fin, y espero sencillamente encontrarme con alguien que esté abierto a una conexión.

A menudo la persona que encuentro, la suerte de curiosidad que me genera, es igual y desarrollamos una confianza y una relación a partir de ese punto.

Creo que la mejor manera de superar estos prejuicios que todos tenemos es por medio de la interacción y el intercambio directo con alguien. A fin de cuentas, creo que las fotografías de personas fuerzan de alguna manera un interés en vidas distintas de la nuestra y, cuando esto funciona, nos sentimos reflejados en otra persona y, por lo tanto, eliminamos la suerte de indiferencia que nos provoca. Pero, en realidad, creo que sólo por medio de otros nos comprenderemos a nosotros mismos, a nuestro país y a nuestro momento presente.


Curran Hatleberg, Untitled (Camaro), 2017. Inkjet print, 19 × 23 1/2 in. (48.3 × 59.7 cm). Image courtesy the artist and Higher Pictures, New York